3Com NBX 2102 IR to zaawansowana usługa telekomunikacyjna dla małych i średnich przedsiębiorstw. Urządzenie oferuje wszechstronny, wydajny i bezpieczny dostęp do cyfrowej sieci komunikacyjnej. Posiada wbudowaną technologię sieci VoIP, która pozwala na tworzenie wysokiej jakości połączeń głosowych. Urządzenie jest zgodne z technologią Power over Ethernet (PoE), co oznacza, że może być zasilane za pośrednictwem standardowego kabla sieciowego. Umożliwia również konfigurację sieci bezprzewodowej, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z bezprzewodowych urządzeń do łączenia się z siecią. 3Com NBX 2102 IR zapewnia także wiele dodatkowych funkcji, w tym wsparcie dla wielu protokołów sieciowych, jak również zaawansowane funkcje zabezpieczeń, które chronią sieć przed atakami zewnętrznymi.
Ostatnia aktualizacja: Informacje o usługach 3com Nbx 2102 Ir
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 1
®
NBX Telephone Guide
Telephones
NBX 1102 Business Telephone
NBX 2102 Business Telephone
NBX 2102-IR Business Telephone
NBX 2101 Basic Telephone
Attendant Consoles
NBX 1105 Attendant Console
NBX Complement Attendant Software
http://www. 3com. com/
Part No. 900-0079-01
Published: 09-2001
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 2
3Com Corporation Copyright © 2001, 3Com Corporation. All rights reserved. No part of this documentation may be reproduced 5400 Bayfront Plaza in any form or by any means or used to make any derivative work (such as translation, transformation, or Santa Clara, California adaptation) without written permission from 3Com Corporation. 95052-8145 3Com Corporation reserves the right to revise this documentation and to make changes in content from time to time without obligation on the part of 3Com
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 3
CONTENTS ABOUT THIS GUIDE Conventions 8 Documentation 9 1 GETTING STARTED Setting Up Your Voice Mail 12 The NetSet Utility 13 Quick Reference Sheet 15 2 NBX BUSINESS TELEPHONES Telephone Buttons and Controls 18 Status Lights on the NBX Business Telephone 20 Programmable Access Buttons 21 3 NBX BASIC TELEPHONE Telephone Buttons and Controls 24 Status Icons on the NBX Basic Telephone 25 Programmable Access Buttons 26 4 VOICE MAIL Changing Your PasswordStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 4
Greeting-Only Mailbox 36 Phantom Mailbox 37 Group Mailbox 37 5 STANDARD FEATURES Setting the Volume 40 Dialing a Call 40 Calling Inside Your Organization 40 Dialing an External Call 42 Redialing a Call 42 Answering a Call 42 Creating Your Call Forward Path 43 Placing a Call on Hold 44 Transferring a Call 44 Establishing a Conference Call 46 6 PERSONALIZING YOUR TELEPHONE Label Makers for Telephones 50 Ringer Tone 50 Speed Dials 51 OStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 5
7 GETTING MORE FROM YOUR TELEPHONE SYSTEM Account (Billing) Codes 62 Caller ID 62 Internal and External Caller ID 62 Calling Line Identity Restriction (CLIR) 62 Call Pickup 63 Hunt Groups and Calling Groups 65 Call Park 68 Paging 69 Dialing a Call to a Remote Office 71 Bridged Extensions 72 Delayed Ringing 73 Pulse Dialing 73 8 ATTENDANT CONSOLES NBX 1105 Attendant Console 76 Complement Attendant Software 78 9 TELEPHONE INSTALLATION, MAINTStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 6
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 7
ABOUT THIS GUIDE This guide is intended for anyone using NBX Telephones, the NBX 1105 Attendant Console, or the NBX Complement Attendant Software. It includes information about using the NBX Voice Mail system and the ™ NBX NetSet administration utility. If the information in the release notes (readme. pdf) on the Resource Pack CD differs from the information in this guide, follow the instructions in the release notes. How to Use Table 1 shows where to look for specific information in this gStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 8
8 ABOUT THIS GUIDE Commonly Used Table 2 defines some commonly used words and phrases in this guide. Terms Table 2 Commonly Used Terms Administrator The person who is responsible for maintaining your 3Com Networked Telephony Solution. Receptionist In this guide, “receptionist” refers to the person who answers the majority of the incoming telephone calls for an organization. In some office environments, this person may be a switchboard operator. User In this guide, “user” refers to a personStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 9
Documentation 9 Table 4 Text Conventions Convention Description Screen display This typeface represents information as it appears on the display panel or on a computer screen. The words “enter” When you see the word ”enter” in this guide, you must and ”type“ type something, and press Return or Enter. Do not press Return or Enter when an instruction simply says ”type. “ Words in italics Italics are used to: Emphasize a point. Denote a new term at the place where it is defined in the textStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 10
10 ABOUT THIS GUIDE of your screen. When you log in as an administrator, you can also see the NBX Administrator’s Guide. Comments on the Your suggestions are important to us. They help us to make our Documentation documentation more useful to you. Send e-mail comments about this guide or any of the 3Com NBX documentation and Help systems to: NBX_Techpubs_comments@3com. com Include the following information with your comments: Document title Document part number (found on the front or backStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 11
GETTING STARTED 1 The first time that you use your NBX telephone, you are prompted to set up your voice mailbox. After you have initialized your mailbox and password, you may want to browse through the NetSet utility, which is described later in this chapter. This chapter covers these topics: Setting Up Your Voice Mail The NetSet Utility Quick Reference SheetStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 12
12 GETTING STARTED Setting Up Your Pick up the handset on your telephone and follow the voice prompts to Voice Mail set up these voice mail features: Your Password — When your telephone is first installed, your voice mailbox has no password. To prevent anyone else from listening to your messages, you must set a password. Your Name Announcement — Your name announcement identifies your mailbox to callers who use the internal telephone directory. Your Personal Greeting — Your personal grStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 13
The NetSet Utility 13 The NetSet Utility Using the NetSet utility, which is part of the NBX system software, your administrator manages and configures system-wide telephone settings along with many of your personal telephone settings and permissions. As a telephone user, you can use the NetSet utility to: View and change your telephone’s personal settings, such as speed dials, ringer tone, and where you want your calls to go when you cannot answer them (the call forwarding path). View thStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 14
14 GETTING STARTED Figure 1 NBX NetSet Login Screen with Password Dialog Box 4 Type your user name, which is always your 3-digit or 4-digit telephone extension. 5 Type your voice mail password, and click OK. 6 The Personal Settings window appears and displays the User Information tab. The NetSet password is the same password that you use for accessing your voice mail. You can change your password using your telephone or in the NetSet utility. NetSet Utility The buttons at the lower righStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 15
Quick Reference Sheet 15 The shortcut icons on the lower left of the browser screen link you to the following features of the Personal Settings window: One-touch Speed Dials Off-Site Notification Telephone Guide online Quick Reference To open and print a copy of the Quick Reference Sheet for voice mail Sheet features and for your NBX Telephone: 1 Log in to the NetSet utility. 2 Click Telephone Quick Reference. You need to have Adobe Acrobat Reader 3. 0 or 4. 0 installed on your computer to useStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 16
16 GETTING STARTEDStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 17
NBX BUSINESS TELEPHONES 2 You can manage some of the features of your telephone on the telephone itself. This chapter describes the buttons, controls, and features on the following telephones: NBX 1102 Business Telephone NBX 2102 Business Telephone NBX 2102-IR Business Telephone Unless otherwise noted, the features discussed in this chapter apply to all NBX Business Telephones and to the SuperStack 3 NBX, NBX 100, and NBX 25 Networked Telephony Solutions. For a description of the featStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 18
18 CHAPTER 2: NBX BUSINESS TELEPHONES Telephone Buttons Figure 2 shows buttons and controls on the NBX Business Telephone. and Controls Figure 2 NBX Business Telephone (Model 2102-IR Shown) 5 1 26 3 4 78 9 10 a–f 20 11 12 13 14 15 16 19 17 18 The NBX Business Telephones have these features: 1 Handset 2 MSG (Message) button — Accesses your voice mail messages through the Voice Mail System. See “Listening to Messages” in Chapter 4. 3 Display panel — Provides telephone status messages, Caller IDStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 19
Telephone Buttons and Controls 19 5 Soft buttons —Allow you to select names from the internal user directory. “Calling Inside Your Organization” in Chapter 5. The buttons, from left to right, are: Slct (Select) Back (reserved for future use) Exit 6 Telephone key pad 7 Scroll buttons — Allow you to scroll through user names in the internal user directory. See “Calling Inside Your Organization” in Chapter 5. 8 Program button — Reserved for future use. 9 Programmable Access buttons with inStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 20
20 CHAPTER 2: NBX BUSINESS TELEPHONES 18 Infrared Port (NBX 2102-IR Telephones only) — Receives infrared signals from a handheld device running the Palm Operating System. See “Palm Integration” in Chapter 6. 19 Mute button — Enables you prevent callers from hearing what you are saying during a telephone call. Press Mute button to turn off the telephone’s microphone when you are using handset or when your telephone is in speaker phone mode. To deactivate the Mute feature, press Mute buttonStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 1
®
NBX Telephone Guide
Telephones
NBX 1102 Business Telephone
NBX 2102 Business Telephone
NBX 2102-IR Business Telephone
NBX 2101 Basic Telephone
Attendant Consoles
NBX 1105 Attendant Console
NBX Complement Attendant Software
http://www. 3com. com/
Part No. 900-0079-01
Published: 09-2001
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 2
3Com Corporation Copyright © 2001, 3Com Corporation. All rights reserved. No part of this documentation may be reproduced 5400 Bayfront Plaza in any form or by any means or used to make any derivative work (such as translation, transformation, or Santa Clara, California adaptation) without written permission from 3Com Corporation. 95052-8145 3Com Corporation reserves the right to revise this documentation and to make changes in content from time to time without obligation on the part of 3Com
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 3
CONTENTS ABOUT THIS GUIDE Conventions 8 Documentation 9 1 GETTING STARTED Setting Up Your Voice Mail 12 The NetSet Utility 13 Quick Reference Sheet 15 2 NBX BUSINESS TELEPHONES Telephone Buttons and Controls 18 Status Lights on the NBX Business Telephone 20 Programmable Access Buttons 21 3 NBX BASIC TELEPHONE Telephone Buttons and Controls 24 Status Icons on the NBX Basic Telephone 25 Programmable Access Buttons 26 4 VOICE MAIL Changing Your PasswordStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 4
Greeting-Only Mailbox 36 Phantom Mailbox 37 Group Mailbox 37 5 STANDARD FEATURES Setting the Volume 40 Dialing a Call 40 Calling Inside Your Organization 40 Dialing an External Call 42 Redialing a Call 42 Answering a Call 42 Creating Your Call Forward Path 43 Placing a Call on Hold 44 Transferring a Call 44 Establishing a Conference Call 46 6 PERSONALIZING YOUR TELEPHONE Label Makers for Telephones 50 Ringer Tone 50 Speed Dials 51 OStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 5
7 GETTING MORE FROM YOUR TELEPHONE SYSTEM Account (Billing) Codes 62 Caller ID 62 Internal and External Caller ID 62 Calling Line Identity Restriction (CLIR) 62 Call Pickup 63 Hunt Groups and Calling Groups 65 Call Park 68 Paging 69 Dialing a Call to a Remote Office 71 Bridged Extensions 72 Delayed Ringing 73 Pulse Dialing 73 8 ATTENDANT CONSOLES NBX 1105 Attendant Console 76 Complement Attendant Software 78 9 TELEPHONE INSTALLATION, MAINTStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 6
Streszczenie treści zawartej na stronie nr. 7
ABOUT THIS GUIDE This guide is intended for anyone using NBX Telephones, the NBX 1105 Attendant Console, or the NBX Complement Attendant Software. It includes information about using the NBX Voice Mail system and the ™ NBX NetSet administration utility. If the information in the release notes (readme. pdf) on the Resource Pack CD differs from the information in this guide, follow the instructions in the release notes. How to Use Table 1 shows where to look for specific information in this gStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 8
8 ABOUT THIS GUIDE Commonly Used Table 2 defines some commonly used words and phrases in this guide. Terms Table 2 Commonly Used Terms Administrator The person who is responsible for maintaining your 3Com Networked Telephony Solution. Receptionist In this guide, “receptionist” refers to the person who answers the majority of the incoming telephone calls for an organization. In some office environments, this person may be a switchboard operator. User In this guide, “user” refers to a personStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 9
Documentation 9 Table 4 Text Conventions Convention Description Screen display This typeface represents information as it appears on the display panel or on a computer screen. The words “enter” When you see the word ”enter” in this guide, you must and ”type“ type something, and press Return or Enter. Do not press Return or Enter when an instruction simply says ”type. “ Words in italics Italics are used to: Emphasize a point. Denote a new term at the place where it is defined in the textStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 10
10 ABOUT THIS GUIDE of your screen. When you log in as an administrator, you can also see the NBX Administrator’s Guide. Comments on the Your suggestions are important to us. They help us to make our Documentation documentation more useful to you. Send e-mail comments about this guide or any of the 3Com NBX documentation and Help systems to: NBX_Techpubs_comments@3com. com Include the following information with your comments: Document title Document part number (found on the front or backStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 11
GETTING STARTED 1 The first time that you use your NBX telephone, you are prompted to set up your voice mailbox. After you have initialized your mailbox and password, you may want to browse through the NetSet utility, which is described later in this chapter. This chapter covers these topics: Setting Up Your Voice Mail The NetSet Utility Quick Reference SheetStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 12
12 GETTING STARTED Setting Up Your Pick up the handset on your telephone and follow the voice prompts to Voice Mail set up these voice mail features: Your Password — When your telephone is first installed, your voice mailbox has no password. To prevent anyone else from listening to your messages, you must set a password. Your Name Announcement — Your name announcement identifies your mailbox to callers who use the internal telephone directory. Your Personal Greeting — Your personal grStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 13
The NetSet Utility 13 The NetSet Utility Using the NetSet utility, which is part of the NBX system software, your administrator manages and configures system-wide telephone settings along with many of your personal telephone settings and permissions. As a telephone user, you can use the NetSet utility to: View and change your telephone’s personal settings, such as speed dials, ringer tone, and where you want your calls to go when you cannot answer them (the call forwarding path). View thStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 14
14 GETTING STARTED Figure 1 NBX NetSet Login Screen with Password Dialog Box 4 Type your user name, which is always your 3-digit or 4-digit telephone extension. 5 Type your voice mail password, and click OK. 6 The Personal Settings window appears and displays the User Information tab. The NetSet password is the same password that you use for accessing your voice mail. You can change your password using your telephone or in the NetSet utility. NetSet Utility The buttons at the lower righStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 15
Quick Reference Sheet 15 The shortcut icons on the lower left of the browser screen link you to the following features of the Personal Settings window: One-touch Speed Dials Off-Site Notification Telephone Guide online Quick Reference To open and print a copy of the Quick Reference Sheet for voice mail Sheet features and for your NBX Telephone: 1 Log in to the NetSet utility. 2 Click Telephone Quick Reference. You need to have Adobe Acrobat Reader 3. 0 or 4. 0 installed on your computer to useStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 16
16 GETTING STARTEDStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 17
NBX BUSINESS TELEPHONES 2 You can manage some of the features of your telephone on the telephone itself. This chapter describes the buttons, controls, and features on the following telephones: NBX 1102 Business Telephone NBX 2102 Business Telephone NBX 2102-IR Business Telephone Unless otherwise noted, the features discussed in this chapter apply to all NBX Business Telephones and to the SuperStack 3 NBX, NBX 100, and NBX 25 Networked Telephony Solutions. For a description of the featStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 18
18 CHAPTER 2: NBX BUSINESS TELEPHONES Telephone Buttons Figure 2 shows buttons and controls on the NBX Business Telephone. and Controls Figure 2 NBX Business Telephone (Model 2102-IR Shown) 5 1 26 3 4 78 9 10 a–f 20 11 12 13 14 15 16 19 17 18 The NBX Business Telephones have these features: 1 Handset 2 MSG (Message) button — Accesses your voice mail messages through the Voice Mail System. See “Listening to Messages” in Chapter 4. 3 Display panel — Provides telephone status messages, Caller IDStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 19
Telephone Buttons and Controls 19 5 Soft buttons —Allow you to select names from the internal user directory. “Calling Inside Your Organization” in Chapter 5. The buttons, from left to right, are: Slct (Select) Back (reserved for future use) Exit 6 Telephone key pad 7 Scroll buttons — Allow you to scroll through user names in the internal user directory. See “Calling Inside Your Organization” in Chapter 5. 8 Program button — Reserved for future use. 9 Programmable Access buttons with inStreszczenie treści zawartej na stronie nr. 20
20 CHAPTER 2: NBX BUSINESS TELEPHONES 18 Infrared Port (NBX 2102-IR Telephones only) — Receives infrared signals from a handheld device running the Palm Operating System. See “Palm Integration” in Chapter 6. 19 Mute button — Enables you prevent callers from hearing what you are saying during a telephone call. Press Mute button to turn off the telephone’s microphone when you are using handset or when your telephone is in speaker phone mode. To deactivate the Mute feature, press Mute buttonInformacje zawarte na stronie dotyczą wszystkich osób – tych, które są chore lub opiekują się członkiem rodziny, wychowują dzieci, decydują się na adopcję lub rodzinę zastępczą, które straciły pracę lub mają trudności finansowe, które chcą kupić lub wynająć swój pierwszy dom, osoby w wieku podeszłym lub w przypadku straty bliskiej osoby.
„Strona internetowa www. kasmanpriklauso. lt jest przewodnikiem po pomocy społecznej dla każdego, zgodnie z jego sytuacją życiową. Zawiera najistotniejsze informacje na temat wsparcia społecznego w różnych sytuacjach życiowych, wysokości świadczeń, linki do miejsc, w których należy się zgłosić w różnych przypadkach. Na stronie znajdują się również informacje o usługach socjalnych, gdzie można je uzyskać najbliżej domu, nie tylko dla siebie, ale także dla bliskiej osoby” – powiedziała cytowana w komunikacie minister ochrony socjalnej i pracy Monika Navickienė.
Osoby wychowujące dzieci znajdą tu informacje na temat świadczeń macierzyńskich, ojcowskich, z tytułu opieki nad dziećmi, wysokości tych zasiłków, jednorazowego świadczenia po urodzeniu dziecka, tzw. pieniędzy na dziecko, bezpłatnych posiłków dla dzieci oraz wsparcia na przybory szkolne. Decydując się na adopcję lub pieczę zastępczą, dowiedzą się o przysługujących im świadczeniach, a gdy wychowankowie dorosną, dowiedzą się o jednorazowej odprawie.
Rodziny wychowujące dzieci dowiedzą się również, jakie usługi wzmacniające rodzinę są dostępne. Na przykład, przygotowanie do założenia rodziny i rozwój umiejętności rodzicielskich, pomoc psychospołeczna, mediacja rodzinna, opieka społeczna dla dziecka i inne usługi świadczone we wszystkich samorządach kraju. Każda rodzina na Litwie ma prawo do podstawowych usług.
Ci, którzy opiekują się bliską osobą, znajdą informacje o zasiłkach chorobowych i ich wysokości, a pracujący, w tym samozatrudnieni, informacje o swoich gwarancjach socjalnych na wypadek choroby. Mieszkańcy kraju dowiedzą się, w jakich przypadkach przysługuje im zasiłek z tytułu opieki nad chorym członkiem rodziny lub zdrowym dzieckiem, jakie świadczenia i rekompensaty przysługują w razie choroby zawodowej lub wypadku przy pracy.
Ponadto znajdziemy tu informacje o usługach socjalnych dla siebie lub bliskiej osoby. Dowiemy się, że mogą być świadczone nie tylko ogólne usługi socjalne, takie jak informowanie, doradztwo, mediacja i reprezentowanie, ale także w razie potrzeby usługi specjalne, takie jak zorganizowany transport, pomoc w wyżywieniu i odzieży. W przypadku trudności z pogodzeniem zajęć zawodowych i osobistych, związanych z opieką nad ukochaną osobą, można zwrócić się o dodatkową pomoc – okresowo świadczone usługi socjalne w domu lub w placówce pomocy społecznej, a także – usługi tymczasowego wytchnienia.
Seniorzy znajdą na stronie informacje o wszystkich rodzajach emerytur i ich wysokościach: zwykła emerytura, wczesna emerytura, wdowia, renta inwalidzka, państwowa, socjalna, dodatki dla osób otrzymujących najniższe emerytury. Mieszkańcy uzyskają informacje na temat przysługującej im rekompensaty za ogrzewanie mieszkania, ciepłą i pitną wodę itp. Znajdziemy też informacje o usługach socjalnych świadczonych osobom starszym, czy trzeba za nie płacić i w jakiej wysokości, gdzie się zgłosić. Chcąc uzyskać pomoc, znajdziemy informacje o tym, jak ustala się zapotrzebowanie na usługi społeczne.
Osoby niepełnosprawne dowiedzą się o przysługujących im świadczeniach pieniężnych: renta inwalidzka, renta z ubezpieczenia społecznego, rekompensata kosztów opieki lub opieki (asysty), rekompensata za przystosowanie samochodu, mieszkania lub środowiska zamieszkania i inne świadczenia, wsparcie finansowe dla studentów z niepełnosprawnością. Podana tu informacja o ogólnych i specjalnych usługach, które osoby niepełnosprawne mogą otrzymać w swoich domach, instytucjach, organizacjach pozarządowych lub wspólnotach.
Mieszkańcy, którzy stracili pracę, dowiedzą się, w jakich przypadkach przysługuje zasiłek z tytułu długoterminowej pracy, komu przysługuje zasiłek z ubezpieczenia społecznego dla bezrobotnych. Znajdziemy tu również informacje o wsparciu państwa w zdobyciu nowej kwalifikacji, podwyższeniu kwalifikacji czy nabyciu nowych kompetencji, dowiemy się o możliwości założenia dla siebie miejsca pracy.
Dowiedzą się również, z jakich bezpłatnych usług rynku pracy można skorzystać w Urzędzie Zatrudnienia. Tutaj znajdziemy informacje o możliwościach podjęcia nauki lub studiów, łatwiej podejmiemy decyzję o zdobyciu zawodu lub przekwalifikowaniu się, a także znajdziemy informacje o środkach wspierania zatrudnienia i warunkach uczestnictwa w nich.
Osoby mające kłopoty finansowe znajdą informacje o pieniężnym wsparciu socjalnym, wysokości świadczeń socjalnych, dowiedzą się, jakie kryteria należy spełnić, aby otrzymać zwrot kosztów ogrzewania, ciepłej i pitnej wody, kiedy należą się dodatki do świadczenia na dziecko, darmowe posiłki dla dzieci, rekompensata za wynajem mieszkanie czy pomoc państwa dla młodej rodziny zamierzającej kupić swoje pierwsze domostwo.
W przypadku śmierci bliskiej osoby, dowiemy się o zasiłkach pogrzebowych, rentach wdowich lub sierocych, ubezpieczeniach po śmierci ubezpieczonego, wsparciu w sprowadzeniu zwłok zmarłego z zagranicy, a także znajdziemy odpowiedzi, dokąd się zgłosić, aby otrzymać te zasiłki.
Przeczytaj o tym wszystkim i więcej na www. lt.